Tidenes beste ferie.

Først viser jeg ferien min i bilder, så skriver jeg litt om dem for de personene som faktisk leser bloggen.

(vennene mine planla at alle skulle komme i samme stil, nemlig absolutt ikek pynten. Tvert imot. i joggeklær og andre morsomme klær. )

Denne ferien har vært helt utrolig bra. Jeg har en følelse av at jeg har gjort og opplevd så mye, som om vi har hatt 4 uker ferie, men i grunnen hadde vi bare 2. Det er lørdag kveld, den siste dagen der jeg ikke å jobbe. Imorgen må jeg nemlg sette meg ned å gjøre lekser, selv om jeg ikke har lyst i det hele tatt. De leksene vi har er vanskelige og jeg har allerede prøvd å begynt flere ganger iløpet av ferien, men av en eller annen grunn klarer jeg ikke å bli ferdig.

For å snakke litt om ferien begynner jeg rett og slett med min første ferie dag, eller min siste skoledag, det var nemlig torsdag den 22. april. Rundt klokken 16h gikk jeg ned til skolen for å vente på Joris. Sammen tok vi så toget til Lyon, og etterpå fly-expressen til flyplassen for å hente en helt fantastik jente, nemlig Tuva. Det var så utrolig deilig å se henne igjen. Vi stoppet ikke å snakke. I grunnen snakket vi i ett sett fre hun kom til hun reiste. Men nå skal jeg ikke snakke om avreisen hennes, nå skal jeg først si hva vi gjorde. Torsdagen gikk egentlig bare til å reise frem og tilbake fra flyplassen. Fredagen gikk vi så å handlet inn alt vi trengte til bursdagsfeiringen. Om kvelden måtte jeg hjelpe til ved en konsert som vi hadde organisert for å samle inn penger til reisen til New York. Desverre varte konserten litt for lenge, så både Tuva og jeg orket egentlig ikke å bli der helt til slutten, men jeg måtte fordi vi skulle rydde etterpå.
Lørdagen reiste Tuva og jeg til Lyon for å møte Frida og for å shoppe litt. Vi var egentlig invitert til en fest om kvelden, men fordi jeg var trøtt og Tuva var syk bestemte vi oss for å bli hjemme. Søndagen gikk til soving og baking av kaker. Kvelden reiste vi inn til byen med Michelle og spiste sammen.
Så var det mandag. VI fortsatte å forberede til bursdagen og om kvelden hadde vi så en helt utrolig bra fest.
Etter en fin feiring med venner, var dagen kommet der Tuva måtte reise. VI reiste inn til Lyon med henne, men det var ikke lett. Jeg likte ikke det å måtte si hade til en venn jeg er veldig glad i. Etter en vanskelig avskjed, reiste MIchelle og jeg inn til Lyon og spiste tidenes beste middag.
Onsdagen ble jeg liggende i min seg. Jeg klarte til og med ikke å følge MIchelle til togstasjonen. Jeg ble liggende i sengen hele dagen. Beveget meg bare når jeg måtte på do eller skulle spise. Torsdagen og fredagen var jeg sliten, men klarte å gå litt ut innimellom. Jeg gikk til byen med jenten mine på lørdagen. Fra mandag til onsdag var jeg som regel ute med venner og grillet eller hadde pic-nic. Torsdag kveld var jeg på byen med noen venner fra klassen. Det var faktisk ganske så kult.
Og igår ble jeg tatt bilder av. En venninne av Joris, som nå er en god venn av meg også, tar bilder. Og hun hadde spurt om hun kunne ta bilder av meg, så vi tok oss en tur til en elv igår og tok bilder.
I dag har jeg vært med Joris og oversatt et bryllup. Og imorgen blir jeg nok sittende hjemme og jobbe.

Men alt i alt var denne ferien virkelig tidenes beste. Jeg har opplevd så mye at jeg vet det er noe jeg har glemt. Det jeg har skrevet er virkelig bare det jeg husker, det som var aller best. Men nå har jeg skrevet nok. Snakkes neste gang jeg har noen nyheter.

btw. mens jeg lastet opp bildene kom jeg på noe jeg hadde glemt. Som bursdagsgave fikk jeg blant annet en sjokolade massage. Det gjorde jeg på onsdagen denne uken og jeg må si det var helt utrolig deilig.

Én kommentar

Tuva

08.mai.2011 kl.13:55

Det va kjempe kjempe kjekt å besøka deg Hannah!!!! Hadde d superkult! Å eg glede meg masse te du komme tebake te meg igjen:)<3

frankrikeeventyret

18, Stavanger

Hei. Jeg er ei 17år gammel jente på utveksling i Frankrike. På denne bloggen skriver jeg om alt jeg opplever i løpet av dette året. Det er en blogg for venner og familie, og alle de som vil lese om mine opplevelser.